Podobné články

Hrebeňom Nízkych Tatier
Výhľady nad Breznom z Lúčok
Kyslíková dráha pri Brezne

Malý okruh severnou stranou vás príjemne ochladí dolinou Drakšiar a očarí výstupom na zelené pláne plné oviec.

Turistika a cyklopotulky

Náročnosť: **

Obrázok k článku Nad Brezniansku skalku
© Horehronie.net

Malý okruh severnou stranou vás príjemne ochladí dolinou Drakšiar a očarí výstupom na zelené pláne plné oviec, ktoré vás budú sprevádzať až k Vysielaču Skalka, týčiacom sa na samotnom vrchole. Tu sa vám ukážu výhľady na celé Horehronské podolie a štíty Nízkych Tatier od Kráľovej hole cez Ďumbier až na ich západnú stranu. Niekoľko metrov pod vrcholom vás bude čakať zaslúžená odmena v čarovnej horskej turistickej Dedečkovej chate. V blízkosti sa nachádza i prírodná rezervácia Breznianska skalka, významná lokalita najvyššie položeného duba zimného s krásnymi výhľadmi na kráľovské mesto Brezno.  Trasa sa prelína s turistickou cestou Po studničkách pána Libiča, napiť sa môžete pri viacerých studničkách.

Popis trasy

Trasa vedie z námestia mesta Brezna po žltej cyklotrase 8598 popri starom mestskom cintoríne dolinou Drakšiar do sedla Diel. Trasa je štrkového povrchu s miernym stúpaním a v sedle Diel prechádza na poľnú cestu, tu odbočíme vľavo a pokračujeme modrou 2554 smerom na Horné lazy až ku Vysielaču Skalka s prekrásnymi výhľadmi na celé Horehronské podolie a Nízke Tatry. Od vysielaču môžeme pokračovať po modrej 2554 miernym klesaním poľnou cestou k rázcestiu Lazná, pozor tu sa napojíme sa na žltú 8602 smer Lazná odbočením vľavo. Cesta je technicky náročnejšia pokračuje kombináciou poľného a štrkového povrchu so značným klesaním do doliny, v ktorej prejdeme okolo miestneho salaša k rázcestiu pri mostíku, kde odbočíme vľavo miernym kopčekom vyjdeme nad nemocnicu a po asfaltovej ceste pokračujeme okolo Kauflandu ku svetelenej križovatke, tu odbočíme vľavo a po hlavnej ceste ceste prejdeme na námestie v Brezne.

Obrázok k článku Nad Brezniansku skalku
© Horehronie.net

Komentáre a hodnotenia

Odber noviniek

Pravidelné informácie o nových udalostiach, zaujímavých výletoch a článkoch.